RGPD: La nova llei de protecció de dades

Descobreix el nou Reglament General de Protecció de Dades i com aplicar-la.

Agenda

  •   9,00 -  9,15  - Arribada assistents
  •   9,15 - 10,30 - Presentació: RGPD: La nova llei de protecció de dades
  • 10,30 - 11,00 - Pausa cafè gentilesa d'Engisoft i Ceina.
  • 11,00 - 12,15 Cas pràctic d'adaptació d'una empresa a la normativa RGPD
  • 12,15 - 12,30 - Preguntes i col·loqui

 

ASS Plus
Ceina. Centre de formació en informàtica i noves tecnologies
Engisoft
UEA. Unió Empresarial de l´Anoia

 

Contingut

  1. Introducció:
    Com ens afecta a totes les empreses el nou REGLAMENT DE PROTECCIÓ DE DADES (RGPD). Augment considerable de les SANCIONS ECONÒMIQUES i RISC PENAL. Què hem de fer per complir les normatives en PROTECCIÓ DE DADES per evitar riscos i sancions. La importància de la informació, l'ús de les dades, la confidencialitat i seguretat informàtica.
     
  2. El nou Reglament General de Protecció de Dades.
    • Com ens afecta a totes les empreses el nou REGLAMENT DE PROTECCIÓ DE DADES (RGPD).
    • El per què del nou reglament RGPD
    • Principals aspectes de les normatives i què hem de fer per complir-les.
    • Canvis i obligacions més importants que aporta el nou reglament RGPD.
    • Mesures i accions a tenir en compte del nou reglament RGPD.
    • La figura del DPD Delegat de Protecció de Dades.
    • Augment important de les SANCIONS i riscos del no compliment.
    • LSSICE i COOKIES explicació d'obligacions.
    • Assessorament tècnic i professional, els serveis i ajuda que pot oferir ASS PLUS.
       
  3. Cas pràctic d'adaptació d'una empresa a la normativa RGPD - ENGISOFT
    • Qualsevol empresa necessita saber quines dades té i si les està tractant correctament. Avaluació d'Impacte en la Protecció de Dades (EIPD/PIA), Anàlisis de risc i Registre d'activitats del tractament.
    • Projectes, productes i compliment amb la RGPD. Protecció de dades des del disseny i per defecte.
    • Com recollir dades personals de clients o contactes. Consentiment no tàcit i informació per capes en suports físics o digitals —llistes de correu, formularis web, cookies, telèfon, etc.
    • Drets d'usuaris, clients o contactes sobre les seves dades. Drets ARCO (Accés, Rectificació, Cancel·lació i Oposició) — Limitació, portabilitat i dret a l'oblit.
    • Els deures de l'empresa en la protecció de dades. Accés, manipulació i emmagatzematge — Encriptació/Anonimització/Cicle de vida — i còpies de seguretat.
    • Violacions de seguretat i el deure d'informar. Del tractament del Data Breach a les bones pràctiques.
    • El principal forat de seguretat en una empresa: els treballadors. Educació i conscienciació metòdica i sostenible.
    • Els dispositius mòbils: correu i documents compartits. Les bones pràctiques i els protocols de BYOD.
    • Conclusió i oportunitat de creixement a partir del RGPD per a qualsevol empresa.
       
  4. Precs i preguntes.
Segueix TICAnoia a:
Twitter  Linkedin  Facebook  Slideshare  Flickr  Youtube  Mixcloud