2n Anoia Tast-Tech: mostra tecnològica

Vine al segon Anoia Tast-Tech per descobrir i tastar la tecnologia de la mà de les empreses, entitats i professionals de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la comarca. 

Aladetres - Agència web
Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia
Engisoft
Escola Antoni Gaudí
Escola Auria

Escola Renaixença
Iguana
inQuiet
INS Badia i Margarit
Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia

Cubus Games
Escola Pia Igualada
Ments Creatives Tecnoanoia
Milà i Fontanals
Solutions Trilogi

Bona Drone
INS Montbui
Ceina. Centre de formació en informàtica i noves tecnologies
SES Vallbona d'Anoia
TICAnoia

Makers Igualada
monalco
MPM Software
Talentia Gestió
Tombs Creatius

 

L'Anoia Tast-Tech neix amb l'objectiu d'apropar i promoure la tecnologia a la societat i molt especialment a la comunitat educativa formada pels pares i mares, mestres i alumnes.

L'Anoia Tast-Tech vol donar a conèixer no tant la tecnologia des d'un punt de vista d'usuari si no més enllà per entrar en el que hi ha darrere, les tecnologies, les professions, els usos, tot a través de tallers, xerrades, activitats adreçades a infants, joves i adults.

Anoia Tast-Tech Edició 2016
Twitter @anoiatasttech

Què hi trobareu?

Projectes artisticotecnològics

L'estrany viatge del Sr. Tonet

Ull elèctric
Des que vam conèixer detalls de la vida del Sr Tonet, no hem pogut deixar de pensar en ell i en totes les històries fantàstiques que li havien passat. El vam conèixer per casualitat i va ser una gran troballa. Va ser, realment, un personatge fascinant que volem compartir amb tothom. Hem “ reconstruït” algunes de les seves històries. Ho hem fet amb material de desús – fustes, palets, mobles antics – i tot d'estris que hem trobat a la deixalleria i amb els que hem construït uns jocs amb els que coneixereu de primera mà trossos dels viatges del Sr Tonet. Històries vives que hem convertit en 7 jocs. Cada joc dins d'una caixa, en cada caixa, una història i en cada història, amb ajuda de la robòtica, un personatge, una criatura per descobrir. Us fascinarà, com a nosaltres, entrar dins el món de so, llum i moviment del Sr Tonet. Ep! De Sr Tonet només n'hi ha un. Cap com ell!                  

Tombs Creatius

Tombs Creatius: Companyia d'arts de carrer a càrrec d'artesans d'experiències que promouen l'enginy i la diversió.

 

 


Demostració d'experiències educatives

Lego WeDo

Format: Demostració Experiència educativa / Entitat: Escola Antoni Gaudí de Sta. Margarida de Montbui

Lego WeDo
Els nens construeixen models amb sensors simples i un motor que es connecta a l'ordinador, i programen comportaments amb una eina simple, fàcil i divertida per iniciar-se en la robòtica

 

 

Ens endinsem en el sistema solar a través de la realitat augmentada

Format: Demostració experiència educativa / Entitat: Escola Àuria d'Igualada

Sistema solar a través de la realitat augmentada
L'Escola Àuria el curs 2016-2017 vam estar guardonats amb el premi a l'experiència digital més inclusiva, en el marc del Mobile World Capital Barcelona. El projecte presentat en aquest concurs va ser una experiència al voltant del Sistema Solar, en la qual es van incorporar diferents tècniques i eines digitals com els hologrames, la realitat augmentada i les aplicacions AURASMA i KAHOOT!.

 

Scratch, Lego, Arduino i Robot Car Kit Elegoo

Format: Demostració experiència educativa / Entitat: INS Badia i Margarit d'Igualada

Scratch, Lego, Arduino i Robot Car Kit Elegoo
A l'institut Badia i Margarit el treball de programació i robòtica s'ha articulat sempre des de Tecnologia i Informàtica. El curs passat, a partir de la demanda d'alguns alumnes, comencem a adquirir material de robòtica i construcció i vam fer-ne una primera jornada temàtica. Vist l'èxit de la jornada, enguany hem inclòs l'optativa anual de robòtica a tots els cursos. En aquesta optativa es treballa, en primer lloc, la programació amb el programa Scratch, després amb Scratch for Arduino i, finalment, s'aplica tot el que s'ha après en la construcció i programació del Robot Car Kit Elegoo.

 

Osmo, App Inventor i Autocad 3D

Format: Demostració experiència educativa / Entitat: Col·legi Monalco d'Igualada

image4
Osmo, conjunt de jocs individuals o col·laboratius (Coding, Numbers, Words i Tangran) per iPad), per alumnes de 6 a 12 anys.
App Inventor, programa per a crear aplicacions per a mòbil.
Autocad 3D, programa de dibuix assistit per ordinador i impressió amb la impressora 3D.

 

Lego Mindstorms

Format: Demostració Experiència educativa / Entitat: Escola Pía d'Igualada

Lego Mindstorms
Lego Mindstorms és una línia de jocs d'experimentació i centrats en la robòtica. Però les seves possibilitats  en fan una eina apreciable en entorns didàctics des de l'escola primària a la universitat. El joc incideix en els aspectes de muntatge del robot, disseny en un ordinador del programa que haurà de seguir el robot, descàrrega del programa al microcontrolador del robot, i seguiment de l'execució del robot sobre una pista de paper o en lliure circulació.

 


Espai de projectes empresarials educatius

 

Bona Drone
Ceina. Centre de formació en informàtica i noves tecnologies
inQuiet
Ments Creatives Tecnoanoia

 


Tallers

De 45 minuts de durada, amb 3 horaris d'inici (10h - 11h - 12:45h) pels que es necessita inscripció prèvia, que es poden efectuar gratuïtament en ticketea fins el moment d'iniciar l'activitat, mentre hi hagi places disponibles..
 

Bee-Bot: Joc d'iniciació a la programació 

Format: Taller (+3 anys) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia

Bee Bot
El Bee-Bot és un robot infantil educatiu, amb forma d'abella i  molt senzill de programar, per a nens i nenes de 3 a 7 anys. L'experiència d'aprenentatge engloba aspectes com la seqüenciació, la lateralitat i la noció espaial, el treball en equip i el respecte, la curiositat i la creativitat.

 

 

L'hora del Codi

Format: Taller (entre 6 i 8  anys) / Entitat: Ments Creatives Tecnoanoia

L’hora del Codi
Introducció a la programació d'un videojoc, amb llenguatge de blocs. Aprendrem a programar el comportament d'un personatge d'un videojoc, i entendrem la lògica de la programació, utilitzant un llenguatge de blocs.

 

 

 

Artbot

Format: Taller (+6 anys) / Entitat: Inquiet

Artbot
L'Artbot és un robot que es desplaça per vibració i dibuixa al seu pas. A partir d'elements al nostre abast, construirem i decorarem un Artbot ben divertit. En aquest taller treballarem l'habilitat manual i aprendrem a fer circuits simples d'electrònica i ens ho passarem molt bé decorant el nostre robotet.
 

 

Petits Inventors: La màgia dels imants

Format: Taller (+6 anys) / Entitat: Inquiet

Construirem un circuit de carreres de cotxes i crearem moviment servint-nos de la força dels imants. En aquest taller barrejarem les arts i la tecnologia, experimentant amb les propietats dels materials. 
 
 
Construïm un robot Lego

Format: Taller (entre 8 i 10 anys) / Entitat: Ments Creatives Tecnoanoia

Construïm un robot Lego
Creació/muntatge  d'un robot. Construirem un robot seguint instruccions i creant alguna part segons el criteri propi. El programarem perquè es desplaci seguint les ordres que li donem.
 
 
 
 
 
Construcció d'un vehicle aquàtic

Format: Taller (+8 anys) / Entitat: Inquiet

Construcció d’un vehicle aquàtic
Construcció d'un vehicle pensat per moure's per sobre l'aigua gràcies a la propulsió d'una hèlice. En aquest taller treballarem l'habilitat manual i aprendrem a fer circuits simples d'electrònica, mentre interioritzem conceptes bàsics de mecànica i la importància dels materials.

 

 

 

PRO-BOT

Format: Taller (+10 anys) / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia

PRO-BOT
El PRO-BOT, de la mateixa manera que el Bee-Bot, pot anar endavant i enrere i girar a esquerra i dreta. Però pot fer moltes coses més. Per exemple, amb el retolador permet dibuixar el recorregut que va realitzant. El Pro-Bot també té la capacitat de repetir i de seguir una sèrie instruccions i estructures de control. D'aquesta manera, aquest recurs de robòtica educativa permet apropar la programació a les aules.

 
Aurasma

Format: Taller (+ 10 anys) Cal portar un dispositiu mòbil / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia

Aurasma
La Realitat Augmentada consisteix en un conjunt de dispositius que afegeixen informació física ja existent. Aquesta és la principal diferència amb la Realitat Virtual, ja que no substitueix a la realitat física, sinó que sobreimprimeix les dades informàtiques al món real. La Realitat Augmentada obre una nova porta a l'ensenyament aprenentatge. Els alumnes, interactuen i experimenten amb els continguts.

 

 

Programem un braç robòtic amb Lego Mindstorms

Format: Taller (+10 anys) / Entitat: Ments Creatives Tecnoanoia

Lego Mindstorms
Programació d'un braç robòtic construït amb Lego. Aprendrem a programar els moviments del braç robòtic per a moure coses i simularem l'automatització d'una cadena de producció.
 
 
 
 
 
 
Construcció d'un vehicle terrestre

Format: Taller (+ 10 anys) / Entitat: Inquiet

Construcció d’un vehicle terrestre
Construcció d'un vehicle pensat per moure's pel terra gràcies l'estructura pròpia d'un cotxe i propulsat amb motor simple. En aquest taller treballarem l'habilitat manual i aprendrem a fer circuits simples d'electrònica, mentre interioritzem conceptes bàsics de mecànica.
 
 
 
 
Realitat virtual

Format: Taller (+10 anys) Cal portar mòbil / Entitat: Centre de Recursos Pedagògics de l'Anoia

Realitat virtual
Les ulleres de realitat virtual són un dispositiu de visualització, semblant a un casc, que reprodueix imatges creades per ordinador. Un cop les ulleres estan col·locades al cap, es visualitza una imatge diferent a cada ull. Aquest efecte és el conegut com a visió tridimensional o estereoscòpica, més conegut com a visió en 3D.

 

 

 

Programació d'un robot amb Arduino

Format: Taller (+ 12 anys) / Entitat: Inquiet

Programació d’un robot amb Arduino
Programarem un robot construït per desplaçar-se gràcies a una placa Arduino. Aprendrem a programar amb Arduino per tal d'aconseguir superar reptes i sortejar obstacles.
 
 
 
 
 
Programa Stencyl

Format: Taller (de 10 a 14 anys) / Entitat: Cubus Games

Programa Stencyl
Aprèn a crear i publicar online el teu primer videojoc. Creant els diferents nivells, personatges i mecàniques amb el programa Stencyl
 
 
 
 
 
 
Raspberry PI + Sense HAT: la placa que ha viatjat a l'espai

Format: Taller (+12  anys) / Entitat: INS Milà i Fontanals - Departament d'Informàtica

Raspberry PI + Sense HAT
Raspberry PI és un ordinador monoplaca de baix cost, amb l'objectiu d'estimular l'aprenentatge de la programació i Sense HAT és un perifèric que, gràcies als seus múltiples sensors i a un petit joystick i una pantalla LED de 8x8 ha viatjat a l'Estació Espacial Internacional per realitzar els experiments proposats des de totes les parts del món en el projecte Astro Pi.

En el taller els coneixerem i veurem com és de fàcil obtenir informació dels sensors de la Sense HAT.

 
 
Trebus: App interactiva per conèixer Igualada de forma original, divertida i competitiva

Format: Taller Gimcana exterior (+16 anys o +12 anys acompanyats de tutor/a) / Entitat: Talentia Gestió

Trebus
Cal portar mòbil (Android o Iphone) i que tingui accés a dades. Consisteix en buscar tresors amb l'ajut d'un mapa. Els tresors seran elements d'interès del centre d'Igualada i utilitzant una bona estratègia i orientació aconseguiràs acumular punts. L'app Trebus es descarrega de forma gratuïta, només es necessita portar un mòbil amb connexió de dades.

 
 
 
 

Conferència: Vull dedicar-me a fer videojocs, què faig?

A les 11.45 hores a l'Auditori del Museu (planta baixa).

Gina Tost, Periodista especialitzada en tecnologia, videojocs, economia mobile i startups
Gina Tost, Periodista especialitzada en tecnologia, videojocs, economia mobile i startups
A càrrec de Gina Tost, periodista i emprenedora.

La indústria del videojoc a casa nostra va a l'alça, les grans empreses del sector obren oficines a Catalunya, joves desenvolupadors s'integren ràpidament en el  mercat. Tot i aquest gran esclat i que els productes que genera arriben a un ampli sector de la societat, es tracta d'una indústria probablement desconeguda per a molta gent.

Què hi ha al darrera? De quins perfils professionals s'alimenta? Escriptors, dissenyadors, programadors,... S'ha de preocupar uns pares quan el seu fill/a diu que s'hi vol dedicar? Veritablement el futur professional és tant bo com ho pinten?

Intentarem donar respostes a totes aquestes preguntes.

 


Mini xerrades

De 10 minuts de durada, al llarg de tot el matí, a càrrec de les entitats educatives participants, on presentaran experiències tecnològiques.
L'horari estarà exposat a l'espai d'informació (entrada del recinte) i a la zona d'exposició (petit auditori a la zona de demostració d'experiències educatives.

10:20h - eCrea - Espai creatiu tecnològic digital per INS Vallbona d'Anoia
Presentació del nou espai-optativa transversal eCrea per part de l'alumnat participant. 
És un espai creatiu tecnològic digital on els alumnes disposen de les eines del taller per a construir allò que més els interessi.

10:40h - Una oportunitat pels cecs (videojoc) per INS Montbui
“Escape From Your Eyes” és un videojoc de dos nivells, en el qual el protagonista darrera d'una gran història dramàtica i romàntica, ha d'aconseguir fugir d'un tenebrós espai on es retrobarà amb la seva família. Gràcies a Unreal Engine, una plataforma per realitzar videojocs. Permet accedir a tot tipus de públic, incluïnt les persones amb deficiència visual. 

11:00h - Iniciar-se en la programació jugant per ESC Renaixença
La competència digital no només passa per conèixer entorns i programes. Familiaritzar-se amb els llenguatges de programació suposa obrir els alumnes a un univers pluridisciplinari molt ric. Un primer pas per iniciar-los és convidar-los a descobrir i explorar la programació a partir d'aplicacions i jocs adaptats a la seva edat. Així, a través del joc i la descoberta, interioritzen conceptes de certa complexitat d'una forma natural i experiencial. 

11:20h - App de mòbil per INS Montbui
Des de grans empreses fins a petites corporacions, estan utilitzant aquestes poderoses eines per a guanyar popularitat i facilitar l'accés mitjançant un dispositiu el qual la majoria de la població en disposa. Aquest projecte forma part del treball de recerca, desenvolupant una App per a Android, enfocada a l'alumnat del centre. Gràcies a aquest treball, m'he endinsat en el món de la programació i he descobert que realment m'apassiona. 

13:00h - Navega amb seguretat per INS Milà i Fontanals
Segons Gene Spafford “l'únic sistema segur és aquell que està apagat i desconnectat, enterrat en un refugi de ciment, rodejat per gas verinós i custodiat per guàrdies ben pagats i molt ben armats”. Això ens dóna una idea de la dificultat existent a l'hora de crear sistemes informàtics segurs i, a la vegada, funcionals pels usuaris. Es calcula que a l'any 2020 hi haurà 21 mil milions de dispositius connectats a Internet. Podrem dir que la intimitat de les nostres dades personals estarà protegida?"

 


Subhasta

Format: Fil cohesionador de la matinal / Entitat: INS Milà i Fontanals d'Igualada

Ús d'una aplicació informàtica desenvolupada en el curs acadèmic 15-16 en el CFS Desenvolupament d'aplicacions multiplataforma, per a gestió de subhastes on-line.

Per participar-hi, cal disposar d'un mòbil Android.

Durant el matí, els assistents a l'Anoia Tast-Tech podran anar sumant punts en participar a les diverses activitats (tallers, xerrades, demostracions,...) i en finalitzar la matinal (13:30h) hi haurà una subhasta de productes tecnològics patrocinats per empreses del sector on els assistents hauran d'utilitzar els punts aconseguits per a poder licitar.

En el punt d'informació a l'entrada del recinte hi haurà informació detallada del funcionament, però a grans trets:

  • L'assistent haurà d'instal·lar una app en el seu mòbil i procedir al registre.
  • Un mateix mòbil pot servir per a diversos assistents.
  • En participar en una activitat, l'assistent utilitzarà el mòbil per aconseguir els punts de l'activitat.
  • A partir de les 13:30h, i utilitzant la mateixa app, l'assistent podrà licitar pel producte que cregui més adequat. 

 


Observacions

  • Els nens han d'anar acompanyats d'un adult
  • Hi haurà servei de cafeteria a càrrec dels estudiants d'Auxiliar d'Hostaleria de l'Escola Pia d'Igualada

 


 

Segueix TICAnoia a:
Twitter  Linkedin  Facebook  Slideshare  Flickr  Youtube  Mixcloud