Si no pots llegir aquest e-mail clica aquí https://www.ticanoia.cat/enviament/01155
IniciAssociació per l'impuls de
l'Ecosistema TIC de l'Anoia
25/06/2019

La UEA i TIC Anoia celebren una sessió conjunta per abordar l’Empresa 4.0 i potenciar la competitivitat tecnològica de les empreses

La sessió va comptar amb la col·laboració de CEINA, Engisoft, Kfew Systems i Teledoc

Igualada, 18.06.2019.  Sota el títol “Empresa 4.0: IoT, sensors, manteniment predictiu i visió artificial a la indústria”, la Unió Empresarial de l'Anoia juntament amb TIC Anoia han celebrat una sessió per abordar com la transformació digital permet que les empreses esdevinguin més competitives i productives.

La sessió -que va comptar amb la col·laboració de CEINA, Engisoft, Kfew Systems i TEDELOC segueix la línia de treball d'aquestes dues entitats anoienques per tal d'apropar, informar i formar a les empreses i tècnics de la comarca en les diferents àrees de l'Empresa 4.0. I és que aquest concepte és l'horitzó del futur, a mitjà i llarg termini, per l'entorn empresarial, per esdevenir més competitives dins un mercat cada vegada més global i tecnificat. En aquest sentit, aquesta jornada va permetre veure de prop l'expertesa i els casos d'èxit d'empreses i tècnics clau en transformació digital i molt especialment en certes branques de la tecnologia 4.0.

En la primera part de la sessió, Manel López, director de CEINA, va exposar què suposa l'IoT (Internet de les coses), què implica i les aplicacions i resultats que se'n poden derivar. López va incidir en què l'IoT té molt a veure amb la forma de fer les coses i amb la dimensió empresarial, així com també, que tots els sectors actualment compten amb aplicacions i funcionalitats que ja es basen en aquest concepte: el manteniment predictiu, la medició, el monitoratge, entre altres.

En la segona part va ser el torn dels casos pràctics i reals. Albert Ginestà de Kfew Systems va presentar com el fet de tenir un sistema o una maquinària connectada amb sensors, permet recollir les dades, emmagatzemar-les i interpretar-les i això permet actuar de forma predictiva, i així actuar abans que hi hagi una parada o un error.

Yaïr Bonastre i Francesc Sabaté, de TEDELOC , van il·lustrar amb una prova en directe com a través de la visió -i amb l'aplicació de les xarxes neuronals-, es pot aconseguir que el sistema aprengui de forma autònoma, què es vol detectar, per tal d'identificar un element concret dins d'una totalitat diversa o d'un producte determinat enlloc d'un altre.

Per altra banda, David Regordosa, d'Engisoft, va mostrar com fer un prototipatge ràpid i efectiu en IoT: un prototip permet confirmar que la solució IoT sigui viable, que es pugui implementar per fases, agilitzar gràcies als serveis existents al cloud, així com també presentar el producte a la direcció de l'empresa o als inversos perquè ho puguin avaluar amb major coneixement.

Renovació de l'acord de la UEA i TIC Anoia

Aquesta activitat engega la renovació de l'acord de col·laboració de les dues entitats, UEA i TIC Anoia. Un acord que permetrà treballar conjuntament per millorar en aspectes clau com la competitivitat, la innovació i la cerca de nous mercats.

Tenint en compte que la comarca de l'Anoia compta amb un teixit empresarial viu, dinàmic i potent, l'acord entre les dues entitats permetrà treballar coordinadament per impulsar el sector de les noves tecnologies i les empreses TIC de la comarca. En aquest sentit, el model associatiu empresarial ha d'evolucionar en la mateixa direcció per donar resposta a les necessitats de les empreses, creant sinèrgies i noves oportunitats en benefici del teixit empresarial de la comarca.

Paula Arias (UEA) i Jaume Catarineu (TICAnoia) presenten l'acte
Manel  López - Ceina
Albert Ginestà - Kfew Systems

Francesc Sabaté - TEDELOC
Yaïr Bonastre - TEDELOC
David Regordosa - Engisoft Cloud

De conformitat amb el que disposa el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals (d'ara endavant, «RGPD»), i la Llei 34/2002, d'11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i del comerç electrònic (LSSICE), Associació per l’impuls de l'ecosistema TIC de l’Anoia us informa que ha implantat les mesures de seguretat necessàries, d'índole tècnica i organitzativa, per garantir i protegir la confidencialitat, la integritat i la disponibilitat de les dades introduïdes.

Les teves dades personals només s'utilitzen a amb la finalitat de gestionar les activitats relacionades amb TICAnoia, així com l'enviament de butlletins i altres informacions habituals per mitjans electrònics i/o telefònics, d'acord amb les finalitats recollides en la Política de privacitat de les dades de Associació per l’impuls de l'ecosistema TIC de l’Anoia.

Pots sol·licitar l'exercici dels drets d'accés, rectificació o supressió, cancel·lació, oposició i retirada de consentiments davant la Associació per l’impuls de l'ecosistema TIC de l’Anoia, presentant un escrit a l'adreça postal de l'encapçalament o enviant un missatge electrònic a info@ticanoia.cat i adjuntant una fotocòpia del DNI o qualsevol altre document anàleg en dret, com indica la llei.

Gestionar la teva alta/baixa del butlletí

Serveis al soci: Àrea socis - Actes Junta - Perfil Soci - Contractació pública
Solució web: Aladetres - Agència web

Aladetres - Agència web