PRACTICS: molts dels reptes que tenim son compartits i la millor manera de superar-los o convertir-los en oportunitats és sumant esforços

Dimarts, 07/07/2020

 Equip Practics

Fundació Equip Facturació Més informació
2010 18 persones 1,2M € www.practicsbs.com


 

Practics - Business solutions
En aquesta ocasió entrevistem a Jaume Balcells, CEO i soci de Practics Business Solutions.

 

Quina ha estat la trajectòria de la vostra empresa?

Practics neix amb l'objectiu de facilitar a les empreses ser més competitius en els seus negocis, aportant-los el diferencial tecnològic que els facilitarà millorar i automatitzar els seus processos, sempre amb inversions ajustades i un ràpid i sostingut retorn de la inversió.

Els nostres clients en valoren perquè aportem idees innovadores al costat d'un alt nivell de coneixement de les solucions i dels processos de negoci. Amb més de 10 anys d'experiència col·laborant amb els nostres clients en la implantació de sistemes empresarials, això ens permet comptar també amb el reconeixement dels fabricants com Openbravo "Nivell GOLD" i també el de Partner de Microsoft Dynamics 365, entre altres.

 

Quins són els vostres principals serveis/productes?

La nostra proposta inclou la millora de tots els processos, solucions com l'ERP, que funciona com el cor del negoci, concentrant totes les operacions de compres, vendes, magatzems, logística, producció, finances.... amb les que són dues de les solucions més innovadores del sector, Microsoft Business Central i Openbravo.

Per d'exemple, aportem solucions com la previsió de venda segons algoritmes que revisen cada producte amb les seves tendències, temporalitat, costos, temps d'entrega i d'altres indicadors que ens permeten generar automàticament les comandes de compra o producció i entregar-les als proveïdors automàticament, amb serveis WEB, eMails i altres sistemes segons el proveïdor, sense que ningú intervingui, evitant trencaments d'estoc, tant a nivell producte com de matèries.  

CRM, que ens permet la gestió d'equips de vendes a nivell d'anàlisis de clients, gestió de visites, incidències, agendes, reunions, registre de comandes, catàleg online....

Intel·ligència de Negoci BI, per l'anàlisi de dades, quadres de comandaments e informes automàtics personalitzats pels diferents departaments i segons els rols de cadascú, que ens ajuda a prendre les decisions més encertades en cada moment

Ecommerce, venda per internet, tant en l'àmbit de client final B2C,  com entre empreses B2B, també portals de relacions amb els proveïdors. Utilitzant  sistemes com les WEB progressives PWA, que agrupen els avantatges de les APPs i la WEB tradicional en un sol desenvolupament.

Totes les aplicacions que instal·lem des de l'inici fa més de deu anys  son WEB i permeten l'accés des de les diferents plataformes mòbils

Els nostres clients estan en sectors com el de la Moda, el retail, ecommerce, alimentació, logística, industrial i serveis.

Alguns de propers són Punto Blanco, Deporvillage, Asfalt, Bassols o Sebago. Però també hem treballat en l'àmbit internacional amb clients com Decathlon, Toysrus,...

 

Quins és el vostre valor diferencial?

El que ens diferencia, és el nostre compromís en la millora dels processos i en aplicar les millors pràctiques.

PRACTICS oferim serveis de consultoria, suport i orientació al llarg de tot el cicle de vida útil del programari, a mesura que el seu negoci evoluciona, també evoluciona el seu programari i els processos que suporta.

Som un veritable soci. Treballant per assegurar que el seu programari està produint el retorn de la inversió esperat. Ens alineem amb els clients, convertint compromisos en associacions a llarg termini.

Generalment, un consultor ha de ser capaç de portar una visió objectiva de la situació i les necessitats de les diferents empreses i oferir consells basats en l'experiència amb altres projectes que s'enfronten als mateixos problemes, usant les millors eines i programari.

També apliquem metodologies innovadores per augmentar la velocitat dels projectes i millorar la rendibilitat de la inversió. Aquests enfocaments també poden reduir el risc i augmentar la funcionalitat d'acord amb les necessitats de cada client, i durant tot el procés, l'usuari té accés directe als nostres consultors. Millorant els temps de resposta i eliminant pèrdues de temps en les comunicacions.

Aportem al client experiència tècnica i coneixement del sector. Entenem el seu negoci, podem ajudar a beneficiar-se de les millors pràctiques en el seu sector i d'accelerar el lliurament i reduir els costos de la seva implementació.

 

Com considereu que es troba el sector TIC a l'Anoia?

EL sector té punts forts com un ampli teixit empresarial, en alguns casos empreses referent en la seva especialitat, però especialment la tasca del Milà i Fontanals, durant anys,  format a informàtics d'un alt nivell professional, ens ha permès a les empreses del sector crear equips que han estat la clau del nostre èxit.

Ara amb l'aposta de la UdL a Igualada se suma una nova oportunitat per formar nous professionals que complementaran amb perfils professionals diferents.

 

Quins són els reptes de les empreses TIC de l'Anoia?

Tots els sectors en trobem en uns moments en què els canvis s'han accelerat, el que no fa molt temps era un procés de cinquanta anys, ara passa en menys de cinc anys, per al que el repte és l'adaptació, prendre decisions correctes, l'immobilisme no serveix, però errar les decisions és un risc que pot acabar amb empreses de llarg recorregut.

Crec que les persones que estan decidint les estratègies de les seves pròpies empreses, han de dedicar el temps suficient per formar-se, conèixer les necessitats actuals i futures dels seus mercats, entendre que fan els competidors i dedicar tot el temps necessari per analitzar correctament la informació abans de prendre decisions, no deixar-se portar per el dia a dia a l'hora de prendre aquestes decisions.

 

Per què creieu que és important formar part de TICAnoia?

Personalment, vaig afegir-me des del primer moment a l'Associació d'empreses TIC de l'Anoia, doncs crec fermament que molts dels reptes que tenim son compartits i la millor manera de superar-los o convertir-los en oportunitats és sumant esforços.

Col·laborar amb les administracions per dur a terme les polítiques i projectes en l'àmbit  de societat digital el més adient possible.

També i no menys important traslladar el coneixement del sector i de les diferents solucions existents, molts cops  desconegudes, per ajudar al teixit empresarial local a ser més competitius i aprofitar l'avantatge que suposa tenir proveïdors i bones solucions en l'àmbit local, proximitat física però encara més important en el tracte. 

Segueix TICAnoia a:
Twitter  Telegram  Linkedin  Facebook  Slideshare  Flickr  Youtube